Logo en huisstijl design
Stel je hebt een geweldig idee voor een bedrijf of organisatie. Daar hoort een prachtig design bij. Een mooi ontwerp voor een logo bijvoorbeeld. Als je dat eenmaal hebt, dan kun je ook de huisstijl laten ontwerpen. Een die goed bij je logo past. Dat is je identiteit. Je krijgt maar 1 kans voor een goede eerste indruk. Daarom is het heel belangrijk hoe professioneel en kundig je overkomt. Dat is je imago.
Wat is het verschil tussen identiteit en imago?
Jouw bedrijf of organisatie heeft een identiteit en een imago. Je identiteit is wie je bent als organisatie of bedrijf. Dus hoe je heet, waar je gebouw zit, wat je doet en waar je voor staat. De diensten of goederen die je handelt, de mensen die je voor je werken, hoe je jezelf presenteert, je visie en missie. Alles draagt bij aan je identiteit. Je imago is hoe mensen naar je organisatie of bedrijf kijken. Dus niet wie je bent of wat je doet, maar meer hoe je dus overkomt. Reputatie en uitstraling hebben hiermee te maken.
Een goed design maakt het verschil
Een goede en sterke visuele identiteit, begint bij het ontwerpen van een logo en huisstijl. Dit zijn twee belangrijke onderdelen die klanten het eerst van je zien. Het moet niet alleen goed eruit zien en goed aanvoelen. Het is ook van belang dat mensen het onthouden en herkennen. Wanneer ze jouw logo zien, en de kleurencombinatie die jij gebruikt voor je website, briefpapier etc. moeten ze direct weten dat het om jouw bedrijf of organisatie gaat. Je moet dus uniek zijn en opvallen. Die kernwaarden dragen bij aan jouw imago. Wij van Drukon geloven erin dat ieder bedrijf, in welke branche dan ook, dit kan behalen. Al doe je hetzelfde als 100 anderen, jouw design kan het verschil maken in identiteit en imago.